Η ΜΟΔΑ ΑΠΟ ΤA ’60s ΣΤA ‘90s

koudoura PantheonModa Pantheon 80 II

Οι σελίδες μόδας με τις εξαιρετικές φωτογραφίες αποτελούν το κύριο τμήμα της ύλης των σύγχρονων γυναικείων περιοδικών. Αντίθετα λίγες μόλις σελίδες με ασπρόμαυρες φωτογραφίες που τυπώνονταν σε κακής ποιότητας χαρτί, κατατόπιζαν ως τα μέσα του ΄60, τις αναγνώστριες για τις τάσεις της μόδας κάθε σαιζόν. Καθόλου glamour λοιπόν.
Κάθε δεκαετία είχε βέβαια τίς δικές της τάσεις που καθορίζονταν σε μεγάλο βαθμό από την γενικώτερη κοινωνικοπολιτική κατάσταση. Στη δεκαετία του ΄60 η επανάσταση των νέων επηρρέασε και τη μόδα ενώ παράλληλα ο Υβ Σαίν Λωράν ανακηρύχθηκε η ιδιοφυία της δεκαετίας στον τομέα αυτό. Ολα αυτά όμως έφταναν σε μας σάν ηχώ των γεγονότων, αφού και η δεκαετία αυτή ήταν δύσκολη στη χώρα μας.
Από τα μέσα του ΄60 όμως ο Ευάγγελος Τερζόπουλος διαβλέποντας την επερχόμενη ισχύ της μόδας αποφάσισε να δώσει έμφαση στα σχετικά θέματα. Η Φανή Πετραλιά πήγαινε δυο φορές τον χρόνο στο Παρίσι για να μεταφέρει τα μηνύματα των γάλλων σχεδιαστών. Ετσι μάθαμε όχι μόνο τον Σαίν Λωράν, αλλά και τον Κουρέζ, τον Πιέρ Καρντέν, τη Μαίρη Κουάντ. Υιοθετήσαμε τη μίνι φούστα και τα ψυχεδελικά σχέδια της εποχής των λουλουδιών (δεκαετία του ΄70) κι αρχίσαμε να ενδιαφερόμαστε για τις τάσεις της κάθε εποχής και να τις αντιγράφουμε.
Τα ΄80 ο άκρατος καταναλωτισμός που επικρατούσε διεθνώς μας επηρρέασε βέβαια και εμάς. Οι μπουτίκ άνοιγαν η μιά μετά την άλλη (όλα τα υπόγεια της Σκουφά μετατράπηκαν σε μπουτίκ) η αγορά από την Ερμού μεταφέρθηκε στο Κολωνάκι και οι ντουλάπες μας γέμιζαν με ρούχα που δέν προλαβαίναμε να φορέσουμε. Κι αυτό συνεχίστηκε και την επόμενη δεκαετία. Στα ΄ 90 επικράτησαν τα luxury labels. `Τα λογότυπα των Prada, Gucci, Chanel, Armani, κοσμούσαν τα ρούχα, τις τσάντες και γενικά τα αξεσουάρ και σ΄ολο τον κόσμο κι οι fachionistas περιφέρονταν σάν κινητές διαφημίσεις τους. Η μανία αυτή κυριάρχησε και στην χώρα μας και τα περίφημα logo κυκλοφορούσαν και σε ρούχα και αξεσουάρ μαιμούδες.
Τα περιοδικά ακολουθούσαν βέβαια τις επιταγές της κάθε σαιζόν με τα ρεπορτάζ τους που από τα ΄80 ηταν εξαιρετικά και τυπώνονταν σε καλό χαρτί. Ετσι βοήθησαν πολύ στην έξαρση της καταναλωτικής μανίας όχι μονο των γυναικών αλλά και των άντρών. Ωσπου ήρθε βέβαια η κρίση. Οι περισσοτερες μπουτίκ έκλεισαν και τη θέση τους πήραν τα καφέ, οι μεταποιήσεις καθιερώθηκαν και αντί να αναζητούμε ρούχα στα μαγαζιά, επαναφέρουμε στην επικαιρότητα οτι υπάρχει στην ντουλαπα μας. Το vintage έγινε πιά μόδα από ανάγκη.

Moda Pantheon 80

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s