70.000 ΦΥΛΛΑ!

paidi moda

Οταν ξεκίνησε ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΚΙ ΕΓΩ είχαμε ως στόχο την κυκλοφορία 25.000 τευχών, όταν το μοναδικό άλλο σχετικό έντυπο που κυκλοφορούσε τότε, το «Παιδί και νέοι γονείς» δεν πούλαγε πάνω από 1200 φύλλα. Το στοίχημα κερδήθηκε. Πετύχαμε. Και κρατήσαμε τούς αναγνώστες μας και κερδίζαμε καινούργιους γιατί το δικό μας κοινό ανανεωνόταν συνεχώς. Το περιοδικό έγινε λοιπόν από τριμηνιαίο που ήταν στην αρχή έγινε μηνιαίο για ν΄ανταποκριθεί στίς ανάγκες του αναγνωστικού κοινού. Κάποια στιγμή είχα την ιδέα να προσφέρουμε μαζί με το τεύχος και μια κασέτα για τα παιδιά. Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη. Κι ο τότε διευθυντής του εμπορικού τμήματος του ΔΟΛ Νίκος Μπιλίρης, πρότεινε να τυπώσουμε 70.000 φύλλα για να δούμε ως πούμε μπορούσαμε να φθάσουμε. Ξεπεράσαμε λοιπόν τα 60.000 φύλλα! Ρεκόρ για ενα είδικευμένο έντυπο.

Ομως όπως συνήθως συμβαίνει άρχισε ο ανταγωνισμός. Εκδόθηκαν καινούργια έντυπα με συναφές περιεχόμενο ενώ ακόμη και οι εφημερίδες ακολούθησαν το παράδειγμα μας και διένειμαν κασέτα για παιδιά. Σύν το γεγονός οτι τα γυναικεία έντυπα (Marie-Claire, Elle, Vogue, Madame Figaro αλλά και η ΓΥΝΑΙΚΑ) καθιέρωσαν ένθετα ή και έξτρα τεύχη για το παιδί με σκοπό να κερδίσουν αναγνώστες αλλά κυρίως διαφήμιση. Δεν μπορούσαν να μας συναγωνισθούν στην ύλη γιατί η κατεύθυνση τους ηταν διαφορετική, και κατόρθωναν να μάς αποσπάσουν όχι αναγνώστες αλλά κάποιες διαφημίσεις.

Για την έκδοση ενός εντύπου απαραίτητη προυπόθεση ειναι η εξασφάλιση διαφημιστικών εσόδων. Πράγμα δύσκολο για ένα περιοδικό που δέν είχε ακριβώς προηγούμενο στον ελληνικό χώρο. Η υπεύθυνη διαφήμισης Πωλίνα Γαμβρά επισκεπτόταν τούς δύσπιστους διαφημιστές με τυπογραφικά, τα οποία δημιουργούσαμε για τον σκοπό αυτό και έδιναν μια εικόνα του τι ετοιμάζαμε. Σίγουρα ήταν πολυ πειστική γιατί κατόρθωσε να αποσπάσει καταχωρήσεις από εταιρίες που ως τότε διαφημίζονταν αποκλειστικά και μόνο στην τηλεόραση. Ετσι αποκτήσαμε τούς πρώτους σταθερούς πελάτες μας που σιγά σιγά αυξήθηκαν. Γιατι τους προσφέραμε ενα προϊόν κύρουs με μεγάλη κυκλοφορία. Αργότερα υπεύθυνη διαφήμισης ανέλαβε η Ντενίζ Κωνσταντακοπούλου.

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΚΙ ΕΓΩ καλύπτει ενα μεγάλο μέρος της καριέρας μου (15 ολόκληρα χρόνια). Πιστεύω οτι το υπηρέτησα με τη σοβαρότητα και την υπευθυνότητα που επιβαλλόταν. Αναρωτιέμαι όμως το εξής. Πως γίνεται να σε θεωρούν αστέρι όταν οικονομικά το έντυπο αποφέρει κέρδη κι όταν από μη ελεγχόμενους παράγοντες (έκδοση παρόμοιων εντύπων, ανταγωνισμός σε μια νεα αγορά που εσύ άνοιξες) να μειώνεται η αξία σου; Οταν είσαι σωστός επαγγελματίας κάνεις πάντοτε σωστά τη δουλειά σου. Για τα υπόλοιπα χρειάζεται σωστό marketing, που δεν μπορεί ν΄ασκήσει ο διευθυντής. Τα λέω όλα αυτά γιατί στα 15 χρόνια μου στο ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΚΙ ΕΓΩ, αντιμετώπισα και τις δυό καταστάσεις. Ευτυχώς έμεινε σταθερή η θετική γνώμη που είχε ο Χρήστος Λαμπράκης για μένα. Και είχα πάντα συμπαραστάτες τη Ρούλα Μητροπούλου αλλά και τον Νίκο Τσουβαλά.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s