ΤΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΜΟΔΑΣ

Νομίζω οτι η πρώτη διδάξασα υψηλή αισθητική στα ρεπορτάζ μόδας, ήταν στη ΓΥΝΑΙΚΑ η Κατερίνα Τερζοπούλου. Ασχολήθηκε σοβαρά με το θέμα. Συνεργάστηκε με καλούς φωτογράφους και διάλεγε τα μανεκέν ανάμεσα στις ωραίες κοπέλλες που κυκλοφορούσαν στούς δρόμους της πρωτεύουσας. Δημιούργησε το δικό της στύλ κι ενδιαφερόταν, όπως μας έλεγε η ίδια , να παράγει ωραίες εικόνες για το περιοδικό. Το styling είχε ενδιαφέρον, οι φωτογραφίσεις εξαιρετικές, η εκτύπωση σε καλό χαρτί άψογη. αλλά πολλές φορές το αποτέλεσμα ήταν εκκεντρικό.
Αντίθετα τα ρεπορτάζ του ΠΑΝΘΕΟΝ απευθύνονταν στη μέση γυναίκα, τα ρούχα ήταν απλά και σε καλές τιμές Με αποτέλεσμα πολλές αναγνώστριες να θαυμάζουν τα ρεπορτάζ της ΓΥΝΑΙΚΑΣ, αλλά να προτιμούν τις σελίδες μόδας του ΠΑΝΘΕΟΝ γιατί έβρισκαν ρούχα που μπορούσαν να αγοράσουν και να φορέσουν. Είχα αναλάβει στην αρχή της συνεργασίας μου με το περιοδικό τα ρεπορτάζ μόδας και αγοράς, με φωτογράφο τον δημοσιογράφο Νίκο Ζερβονικολάκη. Φωτογραφίζαμε τα ρούχα κυρίως στο Κουκάκι, γιατί ήταν η περιοχή που έκρινε ενδιαφέρουσα ο Νίκος, με μανεκέν κατά προτίμηση τη Λάουρα, έμπειρη και πολύ όμορφη. Εννοείται πώς δέν διαθέταμε κανένα βοηθό ούτε μακιγιέρ η κομμωτή. Η Λάουρα φρόντιζε για όλα αυτά μόνη της. Πολλές φορές φωτογραφίσαμε και τη Μιμή Ντενίση στο στούντιο του Τάκη Διαμαντόπουλου. Η Μιμή ήταν πολύ συνεργάσιμη και πάντα ευγενική.
Μου άρεσε να ασχολούμαι με τη μόδα, αλλά ομολογώ οτι δεν ενθουσιαζόμουν με το styling και τις φωτογραφίσεις, πολύ περισσότερο αφού δέν είχαμε τότε οργανωμένο στούντιο. Κι όλη η φασαρία με τη συγκέντρωση των ρούχων, τη μεταφορά τους και την επιστροφή τους ήταν πολύ κουραστική και σίγουρα όχι η δουλειά που προτιμούσα. Είχα όμως πολύτιμη συνεργάτιδα σε όλα την Μαίρη Κατσανοπούλου, που αργότερα στα ΝΕΑ ασχολήθηκε με τα ιατρικά θέματα.
Αργότερα όταν ανέλαβα ως υπεύθυνη τον τομέα της μόδας κσι την αρχισυνταξία του περιοδικού. η Αλεκα Κυφιώτη, η Τζένη Κανελλοπούλου , η Κάτια Δημοπουλου, ο Μανώλης Λαμπίδης , ο Βασίλης Ζούλιας αλλά και η Ελενα Μακρή (μετέπειτα της ελληνικής Vogue) υπέγραφαν τα ρεπορτάζ μόδας. Ανήκαμε πιά στον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη και είχαμε οργανωθεί σωστά σε όλους τους τομείς. Τα ρεπορτάζ συναγωνίζονταν εκείνα της ΓΥΝΑΙΚΑΣ και των άλλων γυναικείων περιοδικών. Ενα από τα καλύτερα ρεπορτάζ του ΠΑΝΘΕΟΝ που θυμάμαι ήταν της Κάτιας στη Μόσχα , λίγο μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ενωσης. Φωτογράφος ήταν ο Τάκης Διαμαντόπουλος και οί λήψεις με τα μοντέλα δίπλα στά πεσμένα αγάλματα του Λένιν ήταν πραγματικά συγκλονιστικές. Η Κάτια Δημοπούλου σε παλαιώτερη συνέντευξη της, είχε δηλώσει οτι προσελήφθη από τήν εκδότρια τότε του ΠΑΝΘΕΟΝ, Ρούλα Μητροπούλου χάρη σ΄ενα ψέμμα . «Ζητούσαν στυλίστα εγώ είπα πως ναί ξέρω, το έχω ξανακάνει». Αργότερα ομολόγησε στην Ρούλα το ψέμμα αυτό, πού έτσι κι αλλοιώς βγήκε σε καλό για το περιοδικό. Η Κάτια Δημοπούλου λίγα χρόνια αργότερα έγινε διευθύντρια του Marie Claire και κατόπιν διηύθυνε το πρωτοποριακό «Τέταρτο».

Απολαύστε ένα σπάνιο ρεπορτάζ μόδας με styling της Κατερίνας Τερζοπούλου, κείμενα της Όλγας Μπατή και φωτογραφίες Άρη Τερζόπουλου, το οποίο δημοσιεύτηκε στο τεύχος Ιουλίου 1974. Φωτομοντέλο η Λουίζα, 22 χρονών τότε που εργαζόταν στον Πύργο Αθηνών. Την ανακάλυψε η Κατερίνα Τερζοπούλου και της ζήτησε να ποζάρει.

gynaika cover katerina

gynaika katerina sel 84

gynaika katerina 87

gynaika katerina sel 88

gynaika katerina sel 89

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s