ΣΤΥΛΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ

Η μόδα αποτελεί ενα ξεχωριστό τομέα από τη σύνταξη. Μ’ επικεφαλής την αρχισυντάκτρια μόδας, στυλίστες, υπεύθυνοι αγοράς, ειδικευμένοι φωτογράφοι, μακιγιέρ και κομμωτές η μάλλον hair slylist (όλοι με τούς βοηθούς τους) συνεργάζονται ή τσακώνονται για το καλύτερο αποτέλεσμα. Απαραίτητη βέβαια η αποθήκη και η αποθηκάριος, για να τοποθετούνται με τάξη τα ρούχα ως την ώρα της φωτογράφισης ή της επιστροφής.

Το κόστος κάθε φωτογράφισης αποτελούσε και αποτελεί ασφαλώς και τώρα ένα σημαντικό κεφάλαιο στόν προυπολογισμό του εντύπου. Ειδικά μάλιστα αν πρέπει για τις ανάγκες του ρεπορτάζ να γίνει η φωτογράφιση στο εξωτερικό. Κι αυτό ήταν αναγκαίο κυρίως για τα μαγιώ, που έπρεπε να φωτογραφηθούν καταχείμωνα για να δημοσιευθούν με τις πρώτες ζέστες. Ετσι τα μεγάλα γυναικεία περιοδικά πήγαιναν κυρίως στο Μαϊάμι όπου στα εκεί γραφεία εξασφάλιζαν σούπερ μοντέλα.

Στις περιπτώσεις που η φωτογράφιση γινόταν στο εξωτερικό, τις περισσότερες φορές συνεργαζόμαστε με αεροπορικές εταιρίες και ξενοδοχεία, προκειμένου να μειώσουμε το κόστος, με αντάλλαγμα άμεσες ή έμμεσες καταχωρήσεις στο έντυπο. Ηταν μια πρακτική πολύ διαδεδομένη που ακολούθησα κι εγώ για τις φωτογραφίσεις του ΓΑΜΟΥ στήν Ιταλία, τη Νότιο Αφρική και το Λονδίνο.

Κάθε περιοδικό είχε και έχει το δικό του στύλ μόδας. Ο creative director είναι εκείνος που καθορίζει το ύφος της φωτογράφισης σε κάθε συγκεκριμένο έντυπο ανάλογα με το target group των αναγνωστριών του. Για τα έντυπα με ξένο τίτλο δέν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα γιατί μπορούν ν΄ακολουθήσουν τη γραμμή του εξωτερικού. Και επωφελούνται για να αναδημοσιεύσουν τις υπέροχες φωτογραφίες διάσημων φωτογράφων με τοπ μανεκέν. Ολα αυτά βέβαια από τα τέλη του ΄80 και μετά. Ως τότε τα πράγματα ήταν ερασιτεχνικά. Τότε χωρίς creative director αντιγράφαμε το στύλ και το ρεπορτάζ ξένων γυναικείων περιοδικών. Με μεγάλη θα έλεγα επιτυχία, που όμως δέν διαμόρφωνε ενα αναγνωρίσιμο ύφος φωτογράφισης για το έντυπο.

Ενα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι στυλίστες ήταν τα ρούχα που έπρεπε να βρεθούν για τα πρώτα ρεπορτάζ της κάθε εποχής, όταν δεν είχαν ακόμη κυκλοφορήσει στην αγορά. Ο Θάνος Σωτηρόπουλος του Sotris φρόντισε να εισάγει εγκαίρως τα καινούργια μοντέλα. Οπότε όλα τα περιοδικά κατέφευγαν σ΄εκείνον, Και για κοσμήματα για τον ίδιο ακριβώς λόγο στον Αρμάνδο. Ηταν σχεδόν μονοπώλιο. Αυτή η κατάσταση δέν κράτησε βέβαια για πολύ. Καινούργιες φίρμες προστέθηκαν στον χώρο και οι διαφημιζόμενοι άρχισαν να διεκδικούν θέσεις στίς σελίδες της μόδας. Ενώ τα Μαrie Claire, Elle, Madame Figaro κατέφευγαν στα ρεπορτάζ του μητρικού τίτλου. Κι υπήρξαν περιπτώσεις που έφερναν ρούχα από το Παρίσι για να τα φωτογραφίσουν εδώ.

Φωτογράφιση για το περιοδικό ΓΑΜΟΣ στο Sun City της Νοτίου Αφρικής. Επιμέλεια: Σάντυ Καραγιάννη. Φωτογραφία: Γιώργος Μεστούσης.

Φωτογράφιση για το περιοδικό ΓΑΜΟΣ στο Sun City της Νοτίου Αφρικής. Επιμέλεια: Σάντυ Καραγιάννη. Φωτογραφία: Γιώργος Μεστούσης.

Φωτογράφιση για το περιοδικό ΓΑΜΟΣ στο Sun City της Νοτίου Αφρικής. Επιμέλεια: Σάντυ Καραγιάννη. Φωτογραφία: Γιώργος Μεστούσης.

Φωτογράφιση για το περιοδικό ΓΑΜΟΣ στο Sun City της Νοτίου Αφρικής. Επιμέλεια: Σάντυ Καραγιάννη. Φωτογραφία: Γιώργος Μεστούσης.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s